Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

Οι δικές μου Θερμοπύλες

Οι δικές μου Θερμοπύλες είναι η φιλαλήθεια. Όμως φιλαλήθεια δεν σημαίνει, απλώς, να λες την αλήθεια. Ο όρος αυτός κρύβει από πίσω του πολλές σημασίες. Αρχικά, φιλαλήθεια είναι να διακρίνεις το καλό από το κακό, είναι να μπορείς να καταλάβεις ότι τα πιστεύω σου στηρίζονται σε <<ψευδαισθήσεις>> και ότι δεν είναι βάσιμα. Έπειτα, φιλαλήθεια είναι να αποδέχεσαι την αλήθεια, παρόλο που μπορεί να είναι αντίθετη με τη γνώμη σου και τις ιδέες σου. Είναι να μην ψεύδεσαι για να πείσεις κάποιον ότι οι ιδέες σου είναι σωστές και να έχεις το κουράγιο να αποδεχθείς την αλήθεια όσο σκληρή και να είναι. Τέλος ο όρος φιλαλήθεια σημαίνει να γνωρίζεις και να αποδέχεσαι ότι κάποτε θα σταματήσεις να ζεις, χωρίς όμως να αγωνιάς μάταια.
Δημήτρης Πλατανίστας, Β5



<< Αλήθεια >>

Τί είναι άραγε η αλήθεια ;
Τί σημαίνει αλήθεια ;
Αλήθεια σημαίνει πολλά,
η αλήθεια έχει πολλά πρόσωπα.
Αλήθεια σημαίνει η διάκριση του αλάνθαστου και του λανθασμένου.
Αλήθεια σημαίνει η αποδοχή της αλήθειας και η αντίληψη του ψεύτικου, ενώ
η έλλειψη του εγωισμού και η παραδοχή ενός λάθους, σημαίνει επίσης αλήθεια.



Δημήτρης Πλατανίστας, Β5






Είμαι ακόμα δεκατρία
έχω δρόμο για το μέλλον να σκεφτώ.
Αλλά από τα πέντε μου τα χρόνια
ένα συγκεκριμένο αγαπώ.

Να παίρνω ένα πινέλο θέλω
μέσα στο χρώμα να το βουτώ
και όταν αυτό ακουμπήσει χαρτί
να βγει κάτι μαγικό.

Πάνω κάτω τα καταφέρνω
έχω θεωρώ ταλέντο στη ζωγραφική,
αλλά η επιθυμία της μαμάς μου
με τη γνώμη μου αυτή διαφωνεί.

Η μητέρα και κάποιοι άλλοι
λένε πως η τέχνη δεν είναι δουλειά
πως με αυτήν δε θα πετύχω,
ούτε θα πάω στη ζωή μπροστά.

Έχω λοιπόν να πω κάτι
σε αυτούς που μου λένε τέτοιες φήμες
«Δεν πρόκειται να προδώσω εγώ
τις δικές μου Θερμοπύλες».

Κι ας μου λένε να ξεχάσω
τα όνειρα που είχα από μικρή
Δε θα ακούω πια κανέναν
και θα ανέβω στην κορυφή.

Αναστασία Ζήβα, Β2




Όπως όλοι, έτσι και γω έχω συγκεκριμένες αρχές και κανόνες συμπεριφοράς.  Αρχικά η σοβαρότητα είναι η πρώτη αρχή. Πρέπει να ξέρει κάποιος πότε πρέπει να είναι σοβαρός και πότε να κάνει τις βλακείες τους ή ίσως και να ξεφύγει λίγο. Αυτό ισχύει πρώτα για την συμπεριφορά του μπροστά σε άλλα άτομα, αλλά και όταν είναι μόνος του. Η σοβαρότητα, βεβαίως , συνδέεται άμεσα και με την επόμενη αρχή μου, την υπευθυνότητα. Όλοι μας έχουμε υποχρεώσεις και είναι καθήκον μας να ανταπεξερχόμαστε σε αυτές. Έτσι με την υπευθυνότητα γινόμαστε πιο σωστοί άνθρωποι και κερδίζουμε τον σεβασμό των γύρω μας. Επιπλέον, κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ σημαντικοί το να είμαστε λογικοί. Με αυτό εννοώ ότι πρέπει να μην επηρεαζόμαστε από τις γνώμες των άλλων , αλλά να εξετάζουμε ο,τιδήποτε συναντάμε καθημερινά , αντικειμενικά και να βγάζουμε δικά μας συμπεράσματα και γενικότερα να δρούμε χωρίς να επηρεαζόμαστε από άλλους, κάνοντας ό,τι εμείς πιστεύουμε πώς είναι το σωστό, το ορθό.

Διονύσης Καραβίτης, Β2


Δεν υπάρχουν σχόλια: