Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Μια παρτιτούρα του Μπετόβεν

Μια τελευταία πινελιά και… είναι έτοιμη! Η χρονομηχανή επιτέλους τελείωσε και μένα πάτημα είμαι πίσω! Μπροστά από το σπίτι του πασίγνωστου Μπετόβεν! Δεν μπορούσα να αποφασίσω, να χτυπήσω ή όχι ; Μια τέτοια προσωπικότητα και εγώ απέναντί του, δε ξέρω… δίσταζα! Τόσα χρόνια παίζω στο πιάνο κομμάτια του Μπετόβεν και η θέληση μου να τον γνωρίσω, ξεπερνούσε τον δισταγμό μου! Πέρασα ώρες ατέλειωτες προσπαθώντας να μάθω τη νοηματική γλώσσα!! Ήμουν έτοιμη! Η πόρτα ανοίγει…

- Καλημέρα σας!
- Γεια σου, πως μπορώ να σε βοηθήσω;
- Είμαι δημοσιογράφος και μουσικός. Θα μπορούσα να σας κάνω μερικές ερωτήσεις;
- Βέβαια κορίτσι μου, πέρνα μέσα!
Το σπίτι του ήταν μαγικό… αλλά το βλέμμα μου καρφώθηκε στο πιάνο του. Με έβλεπε με τι θαυμασμό το κοιτούσα και…
- Θέλεις να παίξεις;
Νόμιζα ότι με δούλευε αλλά μετά συνειδητοποίησα ότι το εννοούσε! Δίσταζα να του απαντήσω…
- Θα ήταν τιμή μου!
- Έλα λοιπόν βιάσου, έχουμε πολλά να πούμε!
Έπαιζα αρκετή ώρα το αγαπημένο μου κομμάτι του… Μη μπορώντας να καταλάβω πώς κατάλαβε ότι ήταν αυτό. Έτσι μετά από λίγη ώρα με πλησίασε…
- Παίζεις με πολύ συναίσθημα ,μπορείς να καταφέρεις σπουδαία πράγματα αλλά δεν νομίζεις πως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε λίγο;
- Βέβαια, είμαι έτοιμη! Λοιπόν ας τα πάρουμε όλα από την αρχή! Γεννηθήκατε στη Βόννη στις 16 Δεκεμβρίου και ο πρώτος σας δάσκαλος ήταν ο πατέρας σας. Πώς ήταν η σχέση σας ;
- Η σχέση μας ήταν μάλλον κακή, καθώς ο πατέρας μου με καταπίεζε διαρκώς και προσπαθούσε να με εκμεταλλευτεί παρουσιάζοντάς με ως παιδί θαύμα!
- Μάλιστα! Μετά από τον πατέρα σας, ποιος ανέλαβε να σας διδάξει και σε ποια ηλικία δημοσιεύτηκε η πρώτη σας σύνθεση;
- Ο Κρίστιαν Νέεφε ήταν αυτός που ανέλαβε το έργο της μουσικής μου εκπαίδευσης ο οποίος μάλιστα μετά την πρώτη μου σύνθεση στην ηλικία των 12 δήλωσε πως επρόκειτο για το νέο Μότσαρτ !
- Πολύ εντυπωσιακό! Ένα από τα σημαντικότερα και άσχημο γεγονός της ζωής σας αποτέλεσε η κώφωσή σας; Πότε όμως έγινε πραγματικά αυτό και πως το αντιμετωπίσατε;
- Αυτό άρχισε να συμβαίνει πριν 5 χρόνια ενώ πέρυσι άρχισα να μην ακούω καθόλου. Είναι φυσικό να μου προκάλεσε θλίψη αλλά… όπως βλέπεις, δεν πτοήθηκα!
- Θα ήθελα να κλείσω με μία τελευταία ερώτηση! Θεωρείστε ότι ανήκετε στην κλασσική περίοδο και παρόλα αυτά συνδέεστε με το κίνημα του ρομαντισμού! Πώς το εξηγείτε;
- Είναι ένας δύσκολος συνδυασμός όχι όμως και αδύνατος! Κάποια έργα μου διακρίνονται από έντονα ρομαντικά στοιχεία!
- Σας ευχαριστώ πολύ κύριε Λουντβίχ για τον πολύτιμο χρόνο σας…
- Η ευχαρίστηση είναι δική μου κορίτσι μου!
Έκανα να φύγω και…. μου έδωσε ότι καλύτερο μπορούσε να δώσει ένας τέτοιος άνθρωπος ! Την αυθεντική παρτιτούρα από το αγαπημένο μου κομμάτι του. Το κομμάτι που έπαιξα στην αρχή! Δεν μπορούσα να περιγράψω τη χαρά μου! Ήταν πραγματικά μία πρωτόγνωρη εμπειρία και θα μείνει χαραγμένη για πάντα μέσα μου!




Θεοδοσία Διακογιάννη, Γ1

Δεν υπάρχουν σχόλια: